sport @ home

OFSP1: Squat till’ you drop in pink

En *ta-daah* – insert jazz hands- Mijn eerste Outfit For Sporty Spice  post! In kleur dan nog! Normaliter ga ik voor zwarte sportkledij maar voor één keer beken ik kleur en I like it! Deze outfit-post laat je dan ook mijn nieuwe hippe sport legging zien én hoe je op een correcte manier squats én lunges uitvoert! 😉

  

IMG_3174

Hééééy! Zie mij stralen in mijn nieuwe sportieve aanwinst van Primark! Voor elf eurootjes is deze trendy legging al helemaal van jou! Gegarandeerd dat je niet ongezien de fitness binnenwandelt én geef nu zelf toe, zo een knappe spierbundel mag gerust eens kijken! 😉

En ja zelfs de fitness-hoelahoop past bij mijn  nieuwe outfit! Deze keer leende ik even de hoepel van collega-blogger stadsmeisje  omdat ‘ie zo mooi bij men outfit kleurde. Zelf ben ik ondertussen al overgeschakeld naar een zwaardere versie van 1,8kg ( shop hier) en hoepel ik dagelijks een half uurtje.
Hoe vordert het hoepelen bij jullie? Heb jij je ook al eentje aangeschaft of denk je er over na? 

Squat ’till you feel them legs burnin’ gurl!

De meest eenvoudige manier om je beenspieren te trainen is dan ook squatten of lunges doen. Deze zie ik jammer zo vaak fout uitgevoerd worden in de fitness dat mijn knieën er spontaan van gaan branden! Bij het uitvoeren van je squats is het namelijk heel belangrijk om nooit met je knieën voorbij je tenen te gaan.

  IMG_3167

Dit is dus een absolute no-go ladies!

This is the way to go! Down and back

Ben je klaar voor dag 1 van de squat challenge? Beeld je in dat je op een stoel gaat zitten, hou de pose onderaan 1 volledige tel vast en ga traag terug naar boven.
Is het de eerste keer dat je deze oefening gaat doen? Probeer deze dan voor het eerst voor een spiegel of plaats je met je gezicht naar een muur, op deze manier kan je nooit te veel naar voor leunen!;)

Nog een goede oefening om die beenspieren aan het werk te zetten zijn de lunges. Ook bij deze oefening mag je zeker niet met je knieën voor bij de tenen gaan!

IMG_3168

Plaats je voeten op heupbreedte en zet dan 1 grote pas achteruit. Plaats je voeten ver genoeg uit elkaar zodat je hiel de vloer niet kan raken. ( TIP: spring drie keer in de lucht en blijf dan staan, nu staan je voeten op heupbreedte 😉 )

IMG_3169

Hou je bovenlichaam recht, span je buik- en bilspieren aan en zak loodrecht naar beneden. Momenteel is mijn rechterbeen mijn steunbeen en ook het been waarvan ik de hiel goed in de grond duw.

IMG_3170

Bovenlichaam recht, linkerknie laag bij de grond en rechterknie loodrecht boven mijn rechter hiel. En herhalen maar! ( Psst! Vergeet je andere been ook niet!)

Probeer deze oefeningen eerst goed onder de knie te krijgen zonder gewichten. Wanneer je zelf aanvoelt dat het goed begint te gaan kan je gewichten aan je oefening toe voegen.

Probeerde jij al de squat-challenge of een andere challenge?

Broek: Primark € 11 // Top: Nike € 25 // Schoenen: Nike Free Run € 60  ( soldenkoopje @ go! sport) 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply